Afvalupdate


1 september, tijd voor de afvalupdate!
Hoe zat het ook weer?
Mijn man heeft mij voor de uitdaging gesteld om dit jaar 12 kilo af te vallen.

Dat betekent 1 kilo per maand. 
Tot 1 augustus was ik netjes op schema. 
In 7 maanden 7 kilo kwijt!
Maar deze maand is het - helaas! - niet gelukt.

Ik had al twee van deze quasi grappige dik is oke foto's verzameld, 
maar echt leuk vind ik het niet. 



Het goede nieuws is dat de schade beperkt is gebleven tot gelijk blijven.
Deze zomer hebben we veel etentjes gehad en een weekje weg met de familie van Wim.

Dat zijn de moeilijke momenten voor mij:
Als het me aangeboden wordt kan ik moeilijk nee zeggen. 
En dan doe ik graag gezellig mee met een glaasje rose voor het eten
 en een nootje erbij, wat lekkers bij de koffie, een extra toetje, enzovoort. 
Trouwens die bbq met die goddelijke zelfgemaakte satesaus hielp ook niet.
En ook met mijn benodigde beweging raak ik dan uit mijn ritme. 

Dus na een gezellige familieweek weer thuis bleek ik te zijn aangekomen. 
Met een paar dagen goed bewegen en goed opletten was die anderhalve kilo er gelukkig snel af. 
En nu wil ik weer vol goede moed verder op het ingeslagen pad: 
Komende maand 2 kilo verliezen: 
indien nodig door twee 500 calorieen dagen per week in plaats van eentje. 

Ik hoop, nee ik moet zeggen ik wil, op 1 oktober niet meer dan 82 kilo wegen.
Het is moeilijk, maar niet onmogelijk!

Wish me luck!

Even teruglezen?

3 opmerkingen: