Wat schetst mijn verbazing...


Zoals vaste lezers wel weten plaats ik elke dag een berichtje op dit blog.

In de rechterkolom staat een lijstje met de meest populaire berichten.
Dat wil zeggen, dat zijn de berichten die het vaakst zijn gezien.
Het bovenste bericht heeft inmiddels 22714 pageviews gehad.
Dat komt - denk ik - waarschijnlijk omdat mensen die hun zolder gaan verbouwen googlelen op 'zolder opberg oplossingen' en via afbeeldingen dan uiteindelijk bij dit blog terecht komen.

Verder ben ik blij dat een aantal afleveringen van mijn serie: 'Kijk, zo wonen zij!' in het rijtje van populaire blogs staan, want ik heb ook mijn best gedaan om die te promoten in mijn rondbrief.

Nu is daar - sinds een paar dagen - dit simpele bericht
dat er zomaar, heel eigenwijs, tussen is komen staan.

Met stip op drie staat nu dit gezellige niemendallerige berichtje met foto's van een paar schortjes. Geplaatst op 29 oktober 2013, met als titel: 'Gezelligheid ten top!'
Dat berichtje is nu ineens al 1428 keer bekeken, waarvan sinds woensdag maar liefst 1225 keer.

Ik heb geen flauw benul hoe die kijkers daar nu ineens bij terecht zijn gekomen...

Heeft iemand dat berichtje misschien een keer gedeeld?
Heeft Google een vreemde opleving?
Kortom, ik begrijp er niets van en hoop dat een van die 1225 nieuwe lezers van dit bericht mij kan vertellen hoe diegene bij dit berichtje is terecht gekomen.
Is er een linkje geweest? Ik tast volkomen in het duister.


Wat ik wel weet is dat ik zelf er niets aan heb gedaan om dit berichtje te promoten. 
En in die bijna drie jaar heb ik - volgens mij - best veel blogberichten met een interessantere inhoud geplaatst die blijkbaar minder belangstelling hebben opgeroepen.
Dus ik ben benieuwd of iemand dit mysterie kan ophelderen.
En ach ja, al zijn ze niet van mijn hand, het blijven leuke schortjes...

PS Wat mij nu ook puzzelt is het volgende: Dat dit bericht veel lezers heeft getrokken is me nu pas opgevallen omdat hij in mijn lijst met populaire berichten op 3 is binnengekomen. Toen ben ik pas eens gaan kijken...
Maar... misschien zijn er wel meer berichten vaak bezocht zonder dat ik dat door heb? 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten