Vijf Ikea kasten in elkaar gezet!

  
Voor het zorgappartementje waar mijn moeder binnenkort gaat wonen
hadden we maar liefst vijf PAX kasten uitgezocht en besteld bij Ikea.
Gelukkig bezorgde Ikea de pakketten tot in huis, op de tweede verdieping. 
 
Dit moeten 5 kasten worden van 1 meter breed en 236 hoog.
De kasten komen in de slaapkamer, de onderdelen hebben we in de woonkamer gelegd,
zodat mijn broer, zwager en ik de ruimte hebben in de slaapkamer om ze in elkaar te zetten.
 
Iedereen weet dat het best lastig kan zijn om Ikea kasten in elkaar te zetten,
zonder ruzie te maken, fouten te maken of schroefjes over te houden.
Daarom besloten we de gebruiksaanwijzing heel geduldig - stap voor stap - te volgen.
 
 
 
 
Het zijn grote, zware platen, dat valt niet echt mee. 
Per kast 50 spijkertjes om de achterwand vast te zetten...
 
 
 
Twee uur later hadden we een kast in elkaar, uitgevogeld hoe de schoenenkorf er in moest
(daarvan hadden we eerst de geleiders ondersteboven erin gemaakt...)
en waren een tijd bezig om te bedenken hoe die deuren er in moesten.
Ik bedacht dat het - gezien de tijd voor de eerste kast - wel eens nachtwerk kon worden.
 
Tijd voor een Ikea-kasten-team-selfie en koffie....
 
Tweede kast geplaatst, en de eerste van de 7 lades in elkaar gezet.
 
Toen hebben we eerst de overige drie kasten gemaakt, op de plaats gezet en gekoppeld.
Gelukkig is de slaapkamer zo groot dat er naast deze vijf meter kastenwand
genoeg ruimte is om het bed te plaatsen en voldoende bewegingsruimte over te houden.
 

Rond een uur of zeven kwam mijn man Wim nog om te helpen,
dat was fijn, er moesten nog acht kastdeuren ingehangen worden en hij is gelukkig lang.
Daarna de twintig(!) planken, het broekenrek, de roe en zeven lades nog monteren;
wat waren we blij met de accuboormachine die ik van onze buurman had kunnen lenen! 
 
De deuren hebben hier nog een blauw beschermingsfolie, maar worden straks gewoon wit.
Dit deel wordt de kledingkast, ik kon er al wat al gecodeerde spullen inleggen.
 
Mijn moeder heeft zo naast de twee kledingkasten, drie flinke kasten om grote dingen
als stofzuiger en rolkoffertje, ventilator, kerstspullen, administratie, fotoboeken
- en nog heel veel meer dingen die ze niet wil missen - op te bergen...  
 
Om tien uur was het klaar, we hadden er negen uur over gedaan.
We dachten er steeds over om wat te gaan eten, maar daar hadden we de rust niet voor.
Dus dit deden we op koffie, zes krentenbollen, een zakje kaasblokjes en drie bananen.
Pas in de auto terug namen we een broodje gezond en flesje sap en een bounty..

De volgende dag had ik OVERAL spierpijn....


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten